علوم فنی و مهندسی

علوم فنی و مهندسی یکی از رویکردهای اصلی آکادمی ویرا آشنایی و کسب مهارت دانش آموزان در حوزه علوم فنی و مهندسی است که شامل دوره های تخصصی رباتیک، هوش مصنوعی، الکترونیک، برنامه نویسی کامپیوتر، پردازش تصویر، بینایی ماشین، انیمیشن و ساخت بازی های رایانه ای می باشد.
در دوره رباتیک ویرا دانش آموزان در چهار بخش رباتیک، هوش مصنوعی، الکترونیک و برنامه نویسی کامپیوتر به صورت کاملاً عملی تحت آموزش قرار می گیرند.
دوره های رباتیک دانش آموزان مباحثی همچون ربات جنگجو، ربات آتشنشان، ربات فوتبالیست، ربات مسیریاب، ربات حل ماز، ربات تشخیص صوت و غیره به صورت تخصصی می آموزند. در دوره الکترونیک دانش آموزان به صورت تخصصی با مبوضوعات همچون انواع قطعات الکترونیک، مدارخوانی، لحیم کاری، طراحی مدار و برنامه نویسی میکرو، مونتاژ انواع مدارات الکترونیک و غیره آشنا می شوند.
یکی از مباحث مهم و تخصصی دوره رباتیک، هوش مصنوعی است که دانش آموزان تحت نظر اساتید دانشگاه در رشته کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی با موضوعاتی همچون تشخیص آماری و ساختاری الگو، یادگیری ماشین، ربات انسان نما و غیره به صورت تئوری و عملی آشنا می شوند. لازم به ذکر است که در دوره هوش مصنوعی ویرا دانش آموزان الگوریتم های یادگیری ماشین و تشخیص الگو را در زبان های برنامه نویسی پایتون، جاوا و متلب پیاده سازی و شبیه سازی می نمایند.
دوره های پردازش تصاویر دیجیتال ویرا و بینایی ماشین ویرا از مباحث تخصصی در حوزه هوش مصنوعی هستند که برای اولین بار در کشور توسط آکادمی ویرا برای گروه سنی نوجوان برگزار می گردد. در این دوره دانش آموز با موضوعاتی همچون بهبود انواع تصویر حوزه پیکسل و سیگنال، فیلترسازی تصویر، تقسیم بندی تصویر، تشخیص اشیاء تصویر، تشخیص چهره در تصویر، ردیابی اهداف در ویدئو، جریان سازی تصویر و غیره به صورت تئوری و عملی آشنا می شوند.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید